Måste

Det borde vara ett förbjudet ord. Jag pratade med en mycket trevlig o vis förskolelärare idag och vi diskuterade hur mycket roligare allt skulle låta om man tog bort ordet måste...
Måste...jobba
Måste...lämna på dagis
Måste...handla
Måste...betala räkningar
Måste...
Måste...
Måste...inte alls.
Ska bara fundera ut ett bättre ord så återkommer jag om det.

Idag har jag varit riktigt effektiv i skolarbetet. Har fått undan en hel del. Det är lite luddigt i huvudet just nu, men det går över efter natten.
Det är bara o bita i det sura äpplet o go for it liksom. Det ska ju ändå göras någongång. Saknade "mina" barn idag när jag satte mig med skolarbetet. Jag hörde hur de frågade efter mig...Pluttisarna. Skolan?? Vaddå, hon är ju Klippanfröken, då är man ju inte i skolan var det en helt supergo liten kille som sa...ME just LÖÖÖÖÖÖÖVE Klippanbarnen.

Nu ska Saris deklarera via nätet. Hoppas pengarna kommer tillbaks lite fortare då.
Valborg imorgon. Funderar på om vi ska cykla till parken o kolla brasa där i år. Ses där???
hepp

Kommentarer
Postat av: mamma

Kram på dig gumman, byt alla måste till "vill". Fast "vill" betala räkningar kanske inte är det rätta direkt.

2008-04-29 @ 21:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0