crazy monday

Helkonstig dag. Den började (som sig bör visserligen) vid midnatt o verkar ha tagit ett fast grepp om mig sen dess.
Flis hade "en-sån-där" natt o sover inte hon, nej då sover inte mammi heller. Gissa om jag var lite lätt road när klockan var ca 07 o det som hördes från hennes rum var " mamma, mamma, hej ponny! Puh (läs Nalle Puh)
Efter konstens alla regler så kom vi till dagis. Dragandes på vagn o ryggsäck o barn till denna ljuvliga oas i vår vardag. Flis dagispersonal är bara så underbar. Tack för att ni finns.
Kom till skolan tillslut o kände mig som en lite lätt avslagen dagenefter cocacola som stått framme under natten utan kork. Jippi dags för en fm av föreläsning. Jag blev positivt förvånad. Kreativ matematik= oväntat kul o intressant.
Idag har jag inte varit riktigt på tipp topp, det höll på o spåra ur ett tag under kemilabben, men vad tror du Evelina? Vi skötte väl oss idag eller? *S*

Ni som känner mig vet att jag går på Saradieten.. Den har funkat asbra, jag har ju varit diciplinerad i ca 2½ mån o det har gett resultat, men nu börjar det dra ordentligt i sockertarmen. Fasiken, det borde ju bli minskat sug efter så här lång tid? Eller?
Får hålla ut till jul alla fall har jag tänkt mig, sen följer ju en period av gott gottigottgott o då tänker jag inte ens försöka vara duktig.

Ska äntligen träffa mamma på lördag. Hon fyller år. DEt är lite kul för jag har växt om min mamma. Både längdmässigt o åldersmässigt för hon säger att hon slutade fylla när hon var typ 27 år. Jag är 28 snart 29.. det är ju lite speciellt. Coolt, men ändå.
Mamma, jag saknar dig o det ska bli så mysigt o komma till Örebro till helgen.
Flis saknar er också.

Nu ska jag ge mig in på I T S (it´s learning), hihi jag säger då det. Vilken idé att börja läsa lärarprogrammet, det är ju så jäkla underbara människor jag får umgås med på dagarna o matnyttigt lärande. Jag är så helnöjd med mitt liv just nu. Önskar dock att det fanns plats för pyttelite mer SÖMN bara..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0