Vi eller han kanske?

Inatt har Flis varit hos sin farmor o farfar. Sovit över alldeles själv och varit duktig. Men vad tomt det blev här hemma helt plötsligt. Min lilla Flisfis som brukar hålla låda o busa...Det är nästan så jag funderar på att köra lte boogiewoogie moves bara för att underhålla mig lite.
Det är skönt att vara ledig. Så skönt faktiskt. Jag borde förmodligen hinna med lite mer nu när Flis inte är hemma, men vad gör jag då? Jo, Jag sitter alltså här!
Har blivit lite bloggberoende, både att skriva o att läsa. Det är kul, personligt och intressant.

Funderar på vad Flis o jag ska hitta på i helgen. Det är renoveringstime på kärrängsvägen, igen. Nu är det dags för hallen att få en ansiktslyftning o den otroligt fula bården ska bortbortbort. (Borta nu)
Min händiga sambo spacklar o slipar o grejar, men ändå heter det att VI renoverar *skrattar*. Jovisst, jag får ont i armar o blir smutsig o svettig. Inget för mig inte. Jag grejar hellre med något jag kan, typ baka o laga mat.
Funderade faktiskt på att ta en promenad. Tittar ut, det regnar o trots att jag fått en superfint regnställ i julklapp så mja.. det lockar liksom inte att gå ut. Jag har ju bil om jag behöver någonstans.
Vi får se vilka som får besök i helgen, vi får ju inte vara hemma.. Funderar på badhuset imorgon, vi får se om dom har öppet.

Såå, vad gör ni allihopa därute? Jag förstår att det har varit lite turbulent lite här o var, men snart är det slut o livet återgår till det normala. 1/1-2008 så drar Saradieten igång igen. Har fått så mycket sött ett tag nu så jag kräks nästan bara av tanken att stoppa i mig mer. Något som det ändå alltid verkar finnas plats för är kakor o sånt skräp. Inte så mycket bakelser el tårta längre (yippi) men kakor.. halleljua herregud. När ska det släppa taget om mig?
Det är ju min akilleshäl i alla lägen, locka med en kaka o jag kommer nästintill springande.
Längtar appropå det efter Josefins kolapaj/tårta... sweetjesus. Gums, du måste fixa en innan 1/1!! Sen måste jag hålla igen lite.
Är lite nyfiken på hur mycket jag kan gå ner. Grejen är den att jag vill vara snygg till sommaren, ska vara snygg. Jag vill bada med Flis nästa år o tänker inte se ut som en strandad kaskelott när vi busar vid vattenbrynet. Punkt slut.

Snart dags att åka till farmor o farfar o få lite mat o hämta Flis *längtar*. Min lilla busunge som har tokhärjat o sett till att få total uppmärksamhet från dom i 24 timmar.
Borde kanske erbjuda min hjälp till sambon? Sexa lite på spackelburken kanske? Dvs ( inget snusk ) vicka lite på rompan o balansera lite snyggt o locka till ett leende? Hihihi, mja eller så åker jag till affären o köper blommor o blöjor. Så får det bli!
Hej med er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0