jullov

Det nalkas jullov. Åh, så skönt det ska bli med en liten brejk från studierna o bara tillbringa en massa tid med flis o min sambo. Helst vill jag hinna med o träffa lite familj o vänner också. 2 veckor det är ju inte mycket tid egentligen.

Ska iväg o göra mig lite fin i håret imorgon, Kattis ska klippa mig för första gången på 1 ett år då hon varit hemma o varit mammaledig. Trevlig trevligt! Kattis är faktiskt en grymt bra frisör. Karin som har klipp mig när hon varit borta är också ritkigt bra o supertrevlig!
Sen är det verkligen dags o vara en superväninna. Jag ska bara finnas där för henne o lyssna. Inte försöka vara rolig eller skämta. Hon behöver mig o jag ska göra mitt absolut bästa.

Ska städa imorgon. Ser inte kul ut här hemma alltså. Skäms som busen, men jag har inte haft tid att städa ordentligt på jättelänge. Sambon är vänlig o påpekar att det ser ut som f-a-n, men lämnar det åt sitt öde. Han är gullig mot Flis alla fall.
Flis har ont i rompa...Jag tycker så synd om henne. Jag vet verkligen inte vad det kan vara för fel eller hur jag ska göra det bättre. Känner mig som en hemsk mammi som inte vet något. Det gör ont i mig när hon har ont o är ledsen. Är det någon som har ngt tips.. berätta vad jag kan göra för att hjälpa henne eller alla fall ta reda på vad detta kan vara.

Har haft intressanta labbar idag om vatten o luft. Det var inte dumt. Tommy är så där skönt laidback o är väldigt duktig lärare i mina ögon. Me like!
Luftgubben vet jag inte vad han hette men det var en annorlunda labb måste jag säga när vi fick springa runt hela universitetet o mäta lite olika värden.
Vi hade en föreäsning idag om luftföroreningar, det var tungt. Hela den här kursen är tung. Vi blir mer o mer medvetna om vad som händer med vår underbara planet och ser att nu spelar det ingen roll vad vi gör längre, inte ens om vi bättrar oss. Vi kan välja ett mindre bra alternativ eller ett helt totalt värsta scenariot alternativ...Pest eller kolera liksom. Usch, jag har verkligen fått mig en tankeställare o måste faktistkt handla därefter.
Undrar hur alla dessa forskare mår som vet en massa om vad som kommer att hända...Dom pratar för folk som inte riktigt bryr sig eller känner inget ansvar gentemot någon. Det är dags att lyssna. Tror ni att det är en slump att vi inte har ngn snö?Det är 20 dec idag...minusgrader men inte någon snö...En massa naturkatastrofer som har hänt de senaste åren vi är helt oförstående för.
Dags att agera. Tänk på en hållbar utveckling för barnens skull. Det handlar om att leva som man lär. Konsumera lite mindre, sopsortera, använd inte bilen så mycket och var försiktig med miljön.

Det var dagen lektion. Jag fryser o ska ställa mig i duschen ( älskar min dusch ), tänka lite o planera lite för morgondagen o ta en tidigkväll. Behöver inte läsa mer på ett tag nu så jag tror att jag ska bläddra ltie i Camilla Läckbergs bok Predikanten o somna gott. Jag har ju fått ett nyfunnet intresse i böcker! Det är ju faktiskt mycket bättre än att slötitta på tv bara för att...
Sköt om er o ta hand om varandra.
kramas


Kommentarer
Postat av: Evelina

Hej gumman!

Kom på att vi har jullov nu :-) No more suris på läääänge! Kommer sakna pratstunderna med dig dock!! Du är en fantastiskt härlig människa! Hoppas du får en bra jul!
KRAM!

2007-12-21 @ 11:32:12
URL: http://peaceofcakeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0